فناوری های پیشرفته
Advanced Technolog
 
 

فصل پاییز به پایان خود نزدیک می شود و سرمای زمستانی کم کم خود را در گوشه و کنار نمایان می سازد و حتی شاید در برخی نقاط کشور، برف زمستانی هم بر زمین نشسته باشد. اکنون یک فصل سرد برای ما و یک فصل گرم برای تولید کنندگان و فروشندگان بخاری آغاز شده. اما تکنولوژی و طراحی جذاب حتی به داستان بخاری ها هم راه یافته.
 

.

ادامه مطلب ...


شاید اینترنت را بتوان یکی از بی وزن ترین ایده ها در دنیای تکنولوژی دانست که ماهیتی ماورایی دارد: اینترنت به شکل همزمان همه جا هست و هیچ جا نیست. اما اگر شما قادر باشید آن را اندازه گیری کنید، فکر می کنید چه میزان فضای فیزیکی را اشغال خواهد کرد؟

.

ادامه مطلب ...


هم اکنون ۵۰۰ میلیون کاربر در سراسر جهان از سیستم عامل ویندوز ایکس پی استقاده می کنند. و از امروز ۵۰۰ روز تا پایان پشتیبانی رسمی اعلام شده برای این سیستم عامل باقی مانده است.

.

ادامه مطلب ...


یکی از خطرات آشپزخانه که اغلب اوقات کدبانوی خانه را تهدید می کند، بریدن انگشتان دست با کاردهای تیز آشپزخانه است. این خطر هنگام خرد کردن سبزیجات، پیاز و دیگر خوراکی ها بیشتر می شود. زیرا اغلب اوقات هر ۴ انگشت دست بدون هیچ محافظی باید در برابر تیغه تیز چاقو ایستادگی کنند. اما راه حل چیست؟

.

ادامه مطلب ...


چهار شنبه 1 آذر 1391برچسب:, :: 1:9 ::  نويسنده : فناوری پیشرفته

پیغام منهدم شونده

اگر کارتون کارآگاه گجت را تماشا کرده باشید، حتما پیغام‌های منفجر شونده از رئیس به کارآگاه را به خاطر دارید. معمولا مأموریت‌های کارآگاه گجت روی کاغذی به وی ابلاغ می‌شد که پس از چند ثانیه منفجر می‌شد و دیگر اثری از آن باقی نمی‌ماند. شاید هنوز علم آنقدر پیشرفت نکرده باشد که چنین کاغذ‌هایی در دسترس عموم قرار گیرد، اما قطعا در فضای مجازی راه هایی برای ساخت این پیغام ها وجود دارد.

تا به حال برای تان پیش آمده که بخواهید پیغامی را به اطلاع دوست تان برسانید، اما نخواهید اثری از آثار آن باقی بماند؟ تا به حال آرزو کرده اید که می‌توانستید مطلبی را عنوان کنید و بعدا بدون هیچ دردسری آن را تکذیب نمایید؟ دوست دارید که برای شوخی با همکاران یا رفقای تان پیام های مهمی برای آنها ارسال کنید که بعدا نابود شوند و دست شان در پوست گردو بماند؟

در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با ابزارهایی جهت ساختن پیغام های منهدم شونده، آشنا شوید.

.

ادامه مطلب ...


سه شنبه 30 آبان 1391برچسب:, :: 23:54 ::  نويسنده : فناوری پیشرفته

یک تيم از محققين دانشگاه Maryland بر روی طراحی یک ربات دستیار در زمینه جراحی مغز و اعصاب و خارجی سازی تومورهای درون جمجمه ای کار کرده اند. نتيجه این تلاش طراحی يک ربات به نام (MINIR (Minimally Invasive Neurosurgical Intracranial Robot شده.

از آنجا که تومور های مغزی حتی در حین اعمال جراحی ممکن است تغییر وضعيت داده و حرکت هايی داشته باشند، ثابت کردن وضعیت تومورها در حين جراحی به موازات انجام فرایند های دیگر توسط جراح و داشتن يک ميدان دید مناسب بسيار لازم و ضروری به نظر می رسد.

.

ادامه مطلب ...


علاقمندان به بازی پرندگان خشمگین، تبلیغ نسخه جدید آن را به یاد دارند که ماه گذشته با عنوان «جنگ ستارگان» معرفی شد. حالا می توانید شمشیر لیزری تان را بردارید و به جنگ خوک ها بروید! زمان دانلود فرا رسیده است.

این بازی هم اکنون برای سیستم عامل اندروید، آی او اس، ویندوز فون 8، ویندوز و مک ارایه شده است. برای اندروید یک نسخه رایگان هم ارایه شده که در آن تبلیغ نمایش داده می شود. اما کاربران بقیه سیستم عامل ها باید برای داشتن آن پول پرداخت کنند.

دانلود برای:اندروید- آیفون -آی پد-مک-ویندوز فون 8-ویندوز
منبع: نارنجی

.


يكي از مهم‌ترين موارد قابل توجه در شبكه‌هاي بزرگ و كوچك، مديريت پهناي باند و ترافيك شبكه است. نرم‌افزارها و سخت‌افزارهاي مختلفي براي اين كار وجود دارد كه هريك نيازمند دانش و مهارت مخصوص به خود است، اما در اين ميان كاربران زيادي مشاهده مي‌شوند كه به‌دنبال نرم‌افزاري مناسب با روش كار آسان براي مديريت پهناي باند در شبكه‌هاي كوچك، متوسط و حتي بزرگ هستند. اگر شما هم جزو اين دسته از افراد هستيد و هنوز راه‌حل مناسبي نيافته‌ايد، پيشنهاد اين هفته كليك را از دست ندهيد!

.

ادامه مطلب ...


سه شنبه 2 آبان 1391برچسب:, :: 23:19 ::  نويسنده : فناوری پیشرفته

تبلت - کتابخوان

به نظر شما مدیران اپل سنگدل نبودند که جذاب‌ترین محصول امشب را گذاشتند برای سکانس پایانی؟ بالاخره گمانه‌زنی‌ها به ساحل واقعیت نشستند. آیپد نسل چهارم غافلگیری بود ولی آیپد مینی بیش از سایر محصولات مورد انتظار بود.

.

ادامه مطلب ...


رباتي با مغز زنبور

دانشمندان در دانشگاه شفيلد كار روي طرحي را آغاز كرده‌اند كه پيشتر يك رويا به نظر مي‌رسيد. آنها مي‌خواهند يك مدل رايانه‌اي دقيق برگرفته از نحوه كار مغز زنبور عسل بسازند. اين شبيه‌سازي به دانشمندان كمك خواهد كرد بفهمند در مغز حيوانات چه مي‌گذرد.

اين تيم قصد دارد يك نمونه از سيستم بينايي و بويايي زنبور عسل را شبيه‌سازي كند. به اين ترتيب مي‌توان رباتي ساخت كه به جاي برنامه‌ريزي قبلي بتواند مانند زنبور قادر به احساس و عمل‌كردن باشد و بتواند تصميمات مستقل بگيرد.

اگر اين طرح موفقيت‌آميز باشد راهي جديد در علم رباتيك باز خواهد شد و ساختن ربات‌هايي با توانايي انجام كارهاي پيچيده بدون برنامه قبلي به دغدغه‌اي براي دانشمندان و مهندسان تبديل خواهد شد.

.

ادامه مطلب ...


یک شنبه 30 مهر 1391برچسب:, :: 23:35 ::  نويسنده : فناوری پیشرفته

طرح‌هاي اوليه در چند دقيقه
 
 
 
وب‌سايت كاكو ابزارهايي دارد كه هر كاربر مي‌تواند با باز كردن يك حساب در عرض چند دقيقه انواع دياگرام‌ها را توليد كند. 
اين وب‌سايت همچنين براي زدن طرح‌هاي اوليه وب‌سايت و برنامه نيز به كار مي‌آيد. براي كسب اطلاع بيشتر به نشاني زير برويد:‌

https://cacoo.com

 
 

 

.


یک شنبه 30 مهر 1391برچسب:, :: 23:32 ::  نويسنده : فناوری پیشرفته

ويندوز8 با تغييرات عمده‌اي همراه است و براي همخوان‌سازي برنامه‌ها با محيط جديد، توسعه‌دهندگان بايد تلاش زيادي بكنند.

روزهايي كه مايكروسافت در تلاش بود تا با سيلورلايت و اينترنت اكسپلورر دنياي پي‌سي‌هاي كلاينت را در اختيار بگيرد، گذشته است. ويندوز8 تغيير بزرگي براي اين شركت به‌شمار مي‌رود و نسخه‌اي است همانند ويندوز 1/3 يا ويندوز اكس‌پي. اگر اين توليدكننده نرم‌افزار همه كارها را درست انجام دهد، نرم‌افزارهاي ويندوز8 مي‌تواند به‌يكباره در همه‌جا ظاهر شود: دسكتاپ، تبلت، تلفن هوشمند و لپ‌تاپ‌. اين فرصت و شايد شكست احتمالي آن چنان ريسك بالايي دارد كه مايكروسافت ترجيح داده خطر نكند و تبلت خودش را، با نام Surface توليد كند و ديگر به شركا براي توليد سخت‌افزارها – كه مي‌توانست باعث نارضايتي مشتريان شود – اتكا نكند.

.

ادامه مطلب ...


شنبه 8 مهر 1391برچسب:, :: 22:33 ::  نويسنده : فناوری پیشرفته

تلفن لومیا 920 چند هفته پیش درکنفرانس خبری نوکیامعرفی شد. اما این شرکت قیمت تلفن ویندوز فون جدیداش را اعلام نکرد. حالا قیمت این تلفن برای برخی کشورهای اروپایی اعلام شده و به نظر می رسد که گوشی جدید نوکیا نسبت به بقیه رقیبان بازار، گران تر ارایه خواهد شد.

لومیا ۹۲۰ در آلمان با قیمت ۸۳۵ دلار و در ایتالیا با قیمت ۷۷۱ دلار وارد بازار خواهد شد و این تازه قیمت بدون محاسبه مالیات است. مدل لومیا ۸۲۰ نیز با قیمت ۶۴۳ دلاری وارد بازار اروپا می شود.

اگر بخواهید قیمت را مقایسه کنید، کافی است آن را با قیمت اروپایی تلفن گلکسی اس 3 سامسونگ مقایسه کنید که با قیمت ۶۸۰ دلار به فروش می رسد.

قرار است تلفن های جدید نوکیا از اوایل آبان ماه وارد بازار اروپا بشوند. اما با این قیمت شما فکر می کنید با فروش بالایی مواجه خواهند شد؟

.


شنبه 8 مهر 1391برچسب:, :: 22:30 ::  نويسنده : فناوری پیشرفته

تعامل بين سرورها و نرم‌افزارهاي ايميل به‌وسيله پروتكل‌هاي ايميل انجام مي‌شود. سه پروتكل معمول مورد استفاده POP، IMAP و MAPI هستند كه بسياري از نرم‌افزارهاي ايميل تحت يكي از اين سه پروتكل عمل مي‌كنند (البته برخي آنها از بيش از يكي را به عهده دارد). ولي چرا ما بايد از وجود آنها اطلاع داشته باشيم؟ مهم‌ترين دليل آن انتخاب پروتكل مناسب و پيكربندي صحيح حساب ايميل براي انجام كارهاست.

.

ادامه مطلب ...


نوعي ربات نيمه خودکار در مقياس آزمايشگاهي براي معاينه آسانتر روده بزرگ در دانشكده مهندسي پزشكي دانشگاه صنعتي اميركبير ساخته شد.

146-23.jpg

.

ادامه مطلب ...


شنبه 1 مهر 1391برچسب:, :: 22:27 ::  نويسنده : فناوری پیشرفته

 

لبیک یا رسول الله(ص)

 

مرگ بر امریکا    -    مرگ بر اسرائیل

الموت لامریکا - الموت السرائیل

Down to USA - Down to Israel 

 

مدیریت وبلاگ فناوری های پیشرفته شدیداً این اقدام توهین آمیز را محکوم می کند.

البته این کارها و اعمال از این وحشی های شیطان صفت جای تعجب ندارد.

.


گاهی اوقات فناوری آنقدر سریع پیشرفت می کند که نمی توانیم به چشم هایمان اعتماد کنیم. این حافظه ۲۵۶ گیگابایتی اس دی هم جزو چیزهایی است که این حس را در ما به وجود می آورد.
 

.

ادامه مطلب ...


سه شنبه 21 شهريور 1391برچسب:, :: 12:25 ::  نويسنده : فناوری پیشرفته

پیوستن اخیر توییتر به بنیاد لینوکس برای خیلی‌ها عجیب بود، اما نشان ‌داد بدون فناوری نرم‌افزارهای منبع‌باز توییت‌کردن درباره شام، آخرین بازی‌ها یا اخبار و شایعات ممکن نیست

.

ادامه مطلب ...


اغلب از "نوآوری" به عنوان عامل حیات‌بخش به کالبد استارت‌آپ‌ها یاد می‌شود. نوآوران بی‌پروا و جوان‌های نترس، با ایمان و امید و کمی دیوانگی خودشان را وقف دگرگون ساختن دنیا می‌کنند. صحبت از بر هم زدن قواعد صنعت و به پا کردن زلزله است. آدم‌هایی هستند که هیچ چیزی برای باختن ندارند، تمام زندگی‌شان پیش رویشان است، نگاه‌شان به فردا دوخته شده و هرگز هم به عقب نگاه نمی‌کنند.

 

.

ادامه مطلب ...


سه شنبه 21 شهريور 1391برچسب:, :: 12:16 ::  نويسنده : فناوری پیشرفته

شاید ديگر نیاز نباشد از اين به بعد زمانی که برای گردش به خارج از شهر می روید تعداد زيادی باتری برای انواع چراغ های اضطراری با خود همراه داشته باشید. اگر این فانوس LED شرکت ژاپنی Green House را بخريد، باید به جای باتری با خود یک ظرف آب و یک نمکدان برداريد.

.

ادامه مطلب ...


سه شنبه 21 شهريور 1391برچسب:, :: 12:12 ::  نويسنده : فناوری پیشرفته

تبلت‌های اپل، آمازون و گوگل علاوه بر تفاوت‌های ظاهری و باطنی زیاد، یک تفاوت مهم دیگر هم دارند؛ «هزینه‌ای که هر کمپانی بابت مدل‌هایی با حافظه فلش بیشتر از جیب مشتری بر می‌دارد.» و لازم نیست حدس بزنید که در این بین کدام کاربران هزینه بالاتری را نسبت به دارندگان سایر تبلت‌ها می‌پردازند.

.

ادامه مطلب ...


یک شنبه 19 شهريور 1391برچسب:, :: 1:50 ::  نويسنده : فناوری پیشرفته

براي بسياري از كاربران تبلت جايگزين بسيار مناسبي براي PC است، در حالي كه ديگر كاربران از اين گجت‌هاي خارق‌العاده به عنوان ابزاري براي اتصال به اينترنت، چك‌كردن ايميل، اخبار، آهنگ‌هاي جديد، فيلم‌ها و علاوه بر اينها وسيله‌اي براي انجام كارهاي معمول توسط برنامه آفيس يا برنامه‌هاي ديگر است. در اين مقاله بهترين تبلت‌ها براي انجام كارهاي روزانه و كمك به دانش‌آموزان انتخاب شده و مورد بررسي قرار گرفته‌اند.

.

ادامه مطلب ...


AC-130H.jpg

پایگاه‌های سِری بیشتر می‌شوند. ناوگان هواپیماهای بدون خلبان گسترش می‌یابد و بر تعداد حملات مرگبار روباتیک افزوده می‌شود. پنج سال پس از آنکه یک پهپاد (پرندهٔ هدایت‌ پذیر از دور) ایالات متحده اولین عملیات از این دست را در سومالیِ پر هرج و مرج انجام داد، پهپادهای امریکا همچنان حملاتی شدید را در شاخ افریقا بر علیه جنگجویان ترتیب می‌دهند.
 

.

ادامه مطلب ...


محققان دانشگاه هاروارد موفق به ساخت روباتي شده‌اند كه براي مخفي كردن خود در يك محيط يا بالعكس،‌ آشكارتر كردن خود قادر به تغيير رنگ است.

.

ادامه مطلب ...


محققان آزمايشگاه ملي سانديا در نيومكزيكو موفق به طراحي دست روباتيك جديدي شدند كه علاوه بر ظرافت در طراحي انگشتان، از قابليت خود ترميمي نيز برخوردار است.

322-6.jpg

 

.

ادامه مطلب ...


شنبه 4 شهريور 1391برچسب:, :: 1:44 ::  نويسنده : فناوری پیشرفته

هموراه شاید این سوال برای کاربران مختلف در اینترنت به وجود آمده باشد که ویروس چیست و آنتی ویروس چگونه به وجود آمده و چگونه با ویروس های مختلف مقابله می کنه ؟

.

ادامه مطلب ...


 

فروشگاه کامپیوتر، خدمات کامپیوتری و اینترنتی هادی

فروش کامپیوتر، لپ تاپ، تبلت و ..

فروش قطعات و تجهیزات کامپیوتری

فروش نرم افزارهای بروز و کاربردی

تعمیر نرم افزاری و سخت افزاری کامپیوتر

و . . . . . .

برای اطلاعات بیشتر به زیر ایمیل بزنید:

darzipoor1@yahoo.com

آدرس: قزوین - دانسفهان -بالاتر از مسجد جامع - کامپیوتری هادی

 

.


درباره وبلاگ


به وبلاگ فناوری های پیشرفته برای بشریت خوش آمدید. متشکرم از شما دوستان و عزیزان بخاطر بازدید از این وبلاگ
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
  ابتدا ما را با عنوان فناوری پیشرفته و آدرس roboiran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 218
تعداد نظرات : 99
تعداد آنلاین : 1