فناوری های پیشرفته
Advanced Technolog
 
 
یک شنبه 14 خرداد 1391برچسب:, :: 1:33 ::  نويسنده : فناوری پیشرفته

 « امام خمینی (ره) یک حقیقت همیشه زنده است» (مقام معظم رهبری)

 امام خمینی(ره): به جای سفر به مکه و مدینه و عتبات، ایران را بسازید .

روز 26 خرداد 1358 امام خمینی(ره) در پیامی مردم ایران را به جهادی همگانی برای سازندگی ایران دعوت کردند. در بخشی از این پیام آمده است: همه موفق باشند که در این جهاد شرکت کنند و این خرابه را بسازند که شاید هیچ عبادتی بالاتر از این عبادت نباشد. بلکه من از اشخاصی که برای زیارت ها مثل زیارت مکه معظمه و مدینه منوره می خواهند به طور استحباب بروند، از آنها می خواهم به برادران خودتان کمک کنید که امروز ثوابی بالاتر از این نیست . و همان ثوابی را که شما از زیارت ها می خواهید، خداوند به شما در این جهاد خواهد داد.(آفتاب)

.


global-internet-speed-map-2011-q4

این روزها، سرعت اینترنت در اغلب کشورها یکی از پایه های پیشرفت به حساب می آید. هر چند که در کشور ما سرعت اینترنت عرضه شده پایین است، هستند کشورهایی که با هزینه ای معقول، اینترنتی چنان پرسرعت به کاربران شان ارائه می دهند که در کشور ما برای یک ISP کافی است.


ادامه مطلب با تصاویر کلیک بفرمائید: : : : : : :

.

ادامه مطلب ...


آماده اید که نسخه بتای ویندوز 8 مایکروسافت را آزمایش کنید؟ این شرکت روز پنج شنبه نسخه پیش نمایش یا Release Preview آخرین سیستم عامل خود را ارائه کرد. برای استفاده از این سیستم عامل می توانید با مراجعه به سایت مایکروسافت برنامه نصب آن را دانلود کرده و اجازه دهید تا به صورت تقریبا خودکار تمام کارهای لازم را برای شما انجام دهد. یا اینکه فایل iso آن را دانلود کرده و جهت نصب بر روی کامپیوترهای مختلف یا برنامه های ماشین مجازی استفاده کنید.

مایکروسافت می گوید کسانی که قبلا نسخه های Developer Preview یا Consumer Preview این سیستم عامل را نصب کرده اند، هم اکنون بدون نیاز به نصب دوباره، می توانند کامپیوتر خود را به نسخه Release Preview ارتقاء دهند.

سیستم شما برای اجرای نسخه ریلیز پریویو ویندوز هشت باید حداقل پردازنده یک گیگارتزی یا بیشتر داشته باشد. جهت نسخه ۳۲ بیتی به یک گیگابایت رم و برای نسخه ۶۴ بیتی به ۲ گیگابایت رم نیاز دارید. فضای هارد دیسک لازم برای این نسخه ها به ترتیب ۱۶ و ۲۰ گیگابایت است. گرافیک شما هم باید از دایرکت ایکس ۹ پشتیبانی کرده و درایور WDDM داشته باشد. حداقل رزولوشن صفحه نمایش هم برای کار با این ویندوز 1024 در 768 پیکسل است.

در صفحه دانلود نسخه بتای ویندوز 8 در سایت مایکروسافت، با کلیک بر روی دکمه Download Windows 8 Release Preview یک فایل ۵ مگابایتی بر روی کامپیوتر شما دانلود می شود که پس از اجرای آن، بقیه مراحل دانلود و نصب ویندوز به صورت خودکار انجام می شوند.

منبع: نارنجی

.


شنبه 13 خرداد 1391برچسب:, :: 11:57 ::  نويسنده : فناوری پیشرفته
جادوگري با فتوشاپ
پنهان و ظاهر كردن، يكي از كارهاي جالب توجه است كه علاقه‌مندان زيادي دارد. در دنياي عكس و تصوير نيز نرم‌افزار فتوشاپ در پي برآوردن اين آرزو، قابليت‌هاي جديدي به مجموعه ابزارهاي خود اضافه كرده است.

ادامه مطلب را کلیک بفرمائید: : : :: : : : : ::

.

ادامه مطلب ...


 

كهكشان 2، پنجه در پنجه با آيپد
تفاوت‌ها بين رايانه لوحه‌اي (تبلت) كهكشان دو 1‌/‌10 اينچي سامسونگ (Samsung Galaxy Tab 2 10.1) و 3 آيپد اپل (Apple iPad) آنچنان عميق است كه مقايسه اين دو رايانه لوحه‌اي را بسيار مشكل مي‌كند. امروزه انتخاب بين آيپد و گلكسي تب با توجه به نزديكي مشخصات و ويژگي‌هاي آنها براي بيشتر طرفداران دشوار است.

دومين تبلت كهكشان 1‌/‌10 اينچي را بايد نسل دوم تبلت‌هاي گلكسي سامسونگ به حساب آوردكه با مجموعه‌ برنامه‌هاي نرم‌افزاري كاربردي مختص خودش كه سامسونگ آنها را به‌صورت پيش تنظيم روي آن نصب و به بازار عرضه كرده است. اين در حالي است كه آيپد علاوه بر پرفروش‌ترين رايانه لوحه‌اي فعلي بازار، تا به امروز عنوان پرطرفدارترين وسيله رايانه‌اي را نيز به خود اختصاص داده است. البته هدف شركت سازنده گلكسي دو 1‌/‌10 تنها رقابت با آيپد نبوده است، اما خواه‌ناخواه هر كسي كه قصد تهيه و خريد يك رايانه لوحه‌اي جديد را دارد، ناگزير اين سوال در ذهن او جرقه خواهد زد كه كدام براي من بهتر است و بايد گلكسي تب سامسونگ را بخرم يا آيپد اپل را؟

برای دیدن مطالب خواندنی همراه تصاویر کلیک نمائید: : : : : : : . . .

.

ادامه مطلب ...


شنبه 13 خرداد 1391برچسب:, :: 11:46 ::  نويسنده : فناوری پیشرفته
خواندن و نوشتن سي شارپي
يكي از مهم‌ترين بخش‌هاي هر زبان يا هر چارچوب كاري براي توسعه نرم‌افزار، بخش ورودي و خروجي ـ كه اصطلاحا I/O خوانده مي‌شود دو كلمه (Input/Output) است. در«net.» نيز براي كار با ورودي و خروجي، كلاس‌هايي معرفي شده است. در اين شماره قصد داريم با آنها آشنا شويم.

ادامه مطلب را کلیک بفرمائید: : : : : : : : : :

در #C تمامي عمليات I/O از طريق يك Stream انجام مي‌گيرد كه يك مفهوم انتزاعي در مورد توليد و مصرف اطلاعات است. به واسطه عملياتي I/O در #C به صورت مستقيم با دستگاه‌هاي فيزيكي ارتباط برقرار مي‌كند و تمامي عمليات مربوط به خواندن و نوشتن روي دستگاه‌هاي مختلف را به شما ارائه مي‌كند.

.

ادامه مطلب ...


برخيز به شادى، گه برخاستن است
چون شادى امشب ز گنه تاختن است
امشب شب ميلاد تقى هست و شب
عيدى ز جواد و اهل بيت خواستن است

.


«استیو بالمر در دفترکار خود یک تبلت ۸۰ اینچی دارد که به ویندوز 8 مجهز است. او برای تلفن زدن، مطالعه یادداشت ها و مواردی مانند آن، از این ابزار چند لمسی دیواری استفاده می کند. این ابزار برای وی مثل یک تخته وایت برد است که ایمیل هاش را روی آن می خواند. این چیزی است که ما می خواهیم برای فروش عرضه کنیم. »

این توصیف از محیط کار مدیرعامل مایکروسافت، چیزی است که توسط فرانک شاو معاون بالمر به سایت Wired گفته شده است. و در جدا از این موضوع جالب که بالمر چگونه از آیکون های مترو ویندوز که شبیه محیط کاربری ویندوز فون است، در این اندازه بزرگ استفاده می کند، نکته مهم گفته های شاو، اعلام تصمیم مایکروسافت برای عرضه عمومی چنین گجتی در آینده نزدیک است.

ادامه مطلب را کلیک نمائید: : : : : : : : : : : :

.

ادامه مطلب ...


دو شنبه 8 خرداد 1391برچسب:, :: 21:27 ::  نويسنده : فناوری پیشرفته

كيندل با چراغ هم آمد

نبرد كتابخوان‌ها آغاز شده است و نوك و كيندل، 2 رقيب بزرگ اين ميدان بر سر چراغ‌دار شدن اين كتابخوان‌هاي الكترونيك با همديگر رقابت مي‌كنند. بعد از آن‌كه نوك كتابخوان مجهز به چراغ‌قوه را معرفي كرد، اين بار نوبت كيندل آمازون است كه فناوري جديدتري را به كار برده و كاغذهاي الكترونيك با قابليت روشن شدن را توليد كند.

 

 

 

 

 

 

 

صف توليدكنندگان گوشي‌هاي نكسوس

معمولا گوگل در هر سال با يك شركت قرارداد مي‌بندد و يك گوشي از سوي خود معرفي مي‌كند، اما طي اخبار جديدي كه همراه با موج اخبار اندرويد 5 از راه رسيده، قرار است مجموعه‌اي از شركت‌ها گوشي‌هاي نكسوس را توليد و عرضه كنند.

 

 

 

 

 

 

 

ماموريت غيرممكن، ممكن شد

يكي از جالب‌ترين صحنه‌هاي فيلم ماموريت غيرممكن4، صحنه تعقيب و گريز درون ماشين است. آن هم ماشين مجهز به فناوري واقعيت افزوده. پايونير اعلام كرد كه اين فناوري تا خرداد از طريق اين شركت عرضه خواهد شد و همه خودروها مي‌توانند از آن استفاده كنند.

 

 

 

 

 

 

 

واي‌فاي 20 برابر سريع‌تر شد

محققان ژاپني موفق شدند با استفاده از فركانس تراهرتز، 20 برابر سريع‌تر از حالت معمولي فناوري واي فاي داده‌ها را انتقال دهند. سرعت اين انتقال حدود 3 گيگابيت بر ثانيه تخمين زده شده است.

 

 

 

 

 

 

ديسك‌هاي سوزان

اگر مي‌خواهيد بيشتر از هميشه امنيت داده‌هاي خود را حفظ كنيد، بهتر است اين ديسك SSD را امتحان كنيد. حتي در بدترين شرايط ممكن هم مي‌توان بسرعت داده‌هاي اين ديسك را حذف كرد. 2 دكمه سبز و قرمزي كه روي اين ديسك تعبيه شده براي حذف اطلاعات به صورت مجازي، يا سوزاندن هاردديسك به‌طور كامل است.

 

 

 

 

 

 

 

اندرويدي واقعي

توليد اندرويدها (روبات‌هاي انسان‌نما) طي چند سال اخير پيشرفت قابل توجهي داشته است. روباتيست‌هاي روس موفق به توليد روباتي شده‌اند كه مي‌تواند حركات چهره را تقليد كند. هدف اين گروه آن است كه طي 10سال آينده، تمام اعمال اين روبات را از طريق ذهن كنترل كنند.

 

 

 

 

 

 

رايانه‌هاي تك‌سيم

اچ‌پي با توليد رايانه همه‌كاره

 

 

 

 

 

 

 

ويروس‌هاي برق‌رسان

محققان وزارت انرژي آمريكا موفق به توليد ويروس‌هاي بي‌ضرري شده‌اند كه مي‌تواند با تبديل انرژي مكانيكي به برق، آن را در گجت‌هاي ديجيتال استفاده كنند. اين ويروس‌ها هنوز وارد بازار نشده‌اند.

T410، موفق به توليد دستگاهي شده است كه حتي به سيم برق هم نياز ندارد. اين دستگاه تنها از طريق يك كابل شبكه تمام برق مورد نياز خود را تغذيه مي‌كند.

 منبع: کلیک جام جم

.


دو شنبه 8 خرداد 1391برچسب:, :: 21:19 ::  نويسنده : فناوری پیشرفته
طرفداران بازی‌های استراتژی همزمان و بازی‌های چندنفره‌ بزرگ می‌توانند این هفته با یك عنوان جذاب دست و پنجه نرم كنند. بازی «پایان تمدن‌ها»، قرار است المان‌های این دو سبك، یعنی اكشن و استراتژی بازی‌های سنتی استراتژی همزمان و دوام، پیشرفت و ویژگی‌های اجتماعی بازی‌های آنلاین را با یكديگر تركیب كند تا همزمان هزاران بازیكن به صورت آنلاین، در صدد فروپاشی حكومت بزرگ دنیا ؛ انجمن تمدن‌ها برآیند.
 

ویژگی‌هایی مانند یك جهان بزرگ و غنی، پیشرفت كاراكتر، انتخاب كلاس، ساخت و ساز و فرقه‌ها در این بازی حاضر خواهند بود. بازی كردن این عنوان در حالت آنلاین مجانی است، اما امكان عضویت نیز وجود دارد.

طرفداران سونی كه دستی به جیب داشته و توانسته‌اند در این آشفته‌بازار یك ویتای ناقابل برای خود فراهم كنند، در این هفته می‌توانند با بازی Resistance: Burning Skies حسابی تفریح كنند.

 

ادامه مطلب را کلیک نمایید: : : : : : : : : : : :

.

ادامه مطلب ...


دو شنبه 8 خرداد 1391برچسب:, :: 21:8 ::  نويسنده : فناوری پیشرفته
طراحي و پيكربندي مجازي شبكه
استفاده از رایانه‌ برای انجام كارهای روزمره بسیار گسترش یافته كه به موازات آن، به‌كارگیری شبكه‌های رایانه‌ای نیز روز‌به‌روز در حال افزایش است؛ به‌طوری‌كه برقراری ارتباط میان رایانه‌ها در تمامی سازمان‌ها به امری بسیار حیاتی و كاملا ضروری تبدیل شده است. راه‌اندازی شبكه‌های رایانه‌ای می‌تواند در ابعاد مختلفی صورت بگیرد؛ از شبكه‌كردن 2 رایانه شخصی در منزل گرفته تا شبكه‌كردن صدها رایانه یك سازمان در فواصل دور و نزدیك!

 

ادامه مطلب را کلیک نمائید: :  : : : : : : : : : :

 

آیا تا‌به‌حال نسبت به‌راه‌اندازی یا مدیریت یك شبكه اقدام كرده‌اید؟ به‌نظر شما برای برقراری ارتباط میان چند رایانه چه تجهیزات و امكاناتی مورد نیاز است؟ آیا تمایل دارید پیكربندی واقعی یك شبكه با تمامی تجهیزات موردنیاز را در محیطی كاملا مجازی به انجام برسانید و پس از آن نیز به كنترل و بررسی عملكرد صحیح یا نادرست آن بپردازید؟

.

ادامه مطلب ...


یک شنبه 7 خرداد 1391برچسب:, :: 16:44 ::  نويسنده : فناوری پیشرفته

روش‌ها و نرم‌افزارهاي مختلفي وجود دارد كه به كمك آنها مي‌توانيد لپ‌تاپ خود را تبديل به يك نقطه دسترسي (Access Point) بي‌سيم براي ساير رايانه‌ها كنيد و با استفاده از آن، اتصال اينترنت لپ‌تاپ را با ديگران به اشتراك بگذاريد. دوست داريد بدون نياز به هيچ نرم‌افزار جانبي اين كار را در ويندوز 8 انجام دهيد و لپ‌تاپ خود را به يك نقطه دسترسي جهت استفاده سايردوستانتان از اينترنت تبديل كنيد؟

ادامه مطلب را کلیک نمائید: : : : : : : :: : :

.

ادامه مطلب ...


فرا»؛ پل ارتباطي فعالان ديجيتالي انقلاب با مسوولان

امروز فضاي مجازي به جامعه‌اي جهاني تبديل شده و گسترش روزافزون اين فضا فرصت‌ها و تهديدهاي متعددي را در برابر كشورها قرار داده است. بر اين اساس با توجه به جايگاه مهم ايران اسلامي در منطقه و دنيا، بسياري از هجمه‌ها كه امروز رنگ و بوي فرهنگي به خود گرفته، از طريق فضاي مجازي به كشور و بخصوص نسل جوان صورت مي‌گيرد.

ادامه مطلب را کلیک نمائید: :  : : : : : : : : : : :

.

ادامه مطلب ...


یک شنبه 7 خرداد 1391برچسب:, :: 16:25 ::  نويسنده : فناوری پیشرفته
همان‌طور كه مي‌دانيد سيستم عامل اندرويد از فارسي پشتيباني نمي‌كند، البته از نسخه ۳ كه براي تبلت‌ها ارائه شد، مشكل فارسي را در آن تا حدودي حل كردند، اما در نسخه 2/3 به كمال خود رسيد و علاوه بر اجزاي سيستم عامل، مرورگرها و همين‌طور كيبورد فارسي به سيستم‌عامل اضافه شد.

 

 

با اين حال كماكان در دستگاه‌هاي موبايل نبود نمايش متون فارسي همچنان اذيت‌كننده بود، اما كاربران حرفه‌اي با Root كردن دستگاه موبايل خود و نصب كتابخانه‌هاي فارسي‌شده اندرويد، مشكل فارسي را در آن حل كرده‌اند. از سوي ديگر بعضي كمپاني‌ها با تغيير در سيستم عاملي كه روي دستگاه‌هاي خود ارائه مي‌كند به كاربر امكان استفاده از زبان فارسي را مي‌دهد؛ براي مثال تمامي گوشي‌هاي تلفن همراه سامسونگ در ايران از زبان فارسي پشتيباني مي‌كند.

ادامه مطلب را کلیک نمائید: : : : : : : : :::

.

ادامه مطلب ...


شنبه 6 خرداد 1391برچسب:, :: 23:27 ::  نويسنده : فناوری پیشرفته
شركت سامسونگ بتازگی خبر تولید موبایل‌های جدید Galaxy S III را اعلام كرده است و بر اساس اظهارات مسوولان كمپانی سازنده، كاربران از موبایل گلكسی اس.3 انتظارات بسیار زیادی دارند تا جایی كه برخی كاربران، آن را با iPhone 4S مقایسه كرده و این دو را رقیب سرسخت یكدیگر می‌دانند. یكی از مهم‌ترین پیش‌بینی‌ها در زمینه امكانات این گوشی داشتن پردازشگر‌های چهار تایی است؛ این در حالی است كه این گوشی‌ها چنين پردازشگرهایی ندارند، در عوض در داخل آنها از نوع پردازشگر‌های دو هسته‌ای Snapdragon جا سازي شده است.

از طرف دیگر، این پردازشگر عینا مشابه موبایل‌های HTC One X است. از ویژگی‌های این موبایل‌ها می‌توان به صفحه‌نمایش آن اشاره كرد؛ صفحه‌نمایش گلكسی‌اس مشابه موبایل‌های Galaxy Nexus طراحی شده است، یعنی دقیقا با ماتریس مشابه Pen Tile نصب شده روی Nexus كار می‌كند. تنها تفاوت موبایل‌های گلكسی اس.3 و نكسوس در اندازه صفحه‌نمایش‌ ‌‌آنهاست. اندازه صفحه‌نمایش گلكسی‌اس.3 حدود 2 اینچ بزرگ‌تر از گلكسی نكسوس ساخته شده است.

ادامه مطلب و  عکس های مربوطه: : : : : : : : : : : :

 

.

ادامه مطلب ...


 

اگر شما هم از کودکان و نوجوانان قبل از انقلاب الکترونیک و دوران ایکس باکس و پلی استیشن باشید، حتما یک تکه نخ و دو قوطی کنسرو را که قله تکنولوژی ارتباطات کودکی مان بودند، به خاطر دارید. یک طناب بلند که از خانه درختی تان شما را به دیگر اعضای گروه متصل می کرد. اما کودکان امروز همه یک تلفن همراه اختصاصی دارند و یا حداقل بیسیم های واکی تاکی با برد نسبتا زیاد سرگرمشان می کند. پس احتمالا یک قوطی کنسر جدید نمی تواند انقلابی در سرگرمی امروز ایجاد کند، اما حداقل می تواند برای گروه بزرگی از ما یادآور خاطرات شیرین گذشته باشد.

The Can یکی از آن نوآوری ها و ابتکارات خلاقانه است که توانسته طناب و قوطی کنسرو قدیمی را با تکنولوژی مدرن امروزی در هم آمیزد‫.‬ در واقع سطح خارجی و بدنه این گجت جالب از قوطی های کنسرو بازیافتی تهیه شده است‫.‬ اما درون این قوطی خالی نیست و یک میکروفون و اسپیکر محتویات آن را تشکیل می دهند‫.‬ به جای طناب هم در این تلفن قوطی کنسروی از یک کابل یو اس بی استفاده شده است که به کامپیوتر وصل می شود و از طریق برنامه هایی همچون اسکایپ ارتباط شما را با دیگران برقرار می کند‫.‬

‎جالب اینجا است که این گروه خلاق، مدل کوچکتری از این قوطی کنسرو را هم تولید کرده اند که دارای سوکت 3.5 میلیمتری بوده و برای استفاده در تلفن های همراه ابداع شده‫ است: یک هندزفری نسبتا بزرگ و بی قواره!‬

‎این گجت جالب‫‬ هم اکنون با قیمت ۱۷ دلار پیش فروش می شود‫.‬ البته فکر کنم که ساختن آن در خانه هم چندان مشکل نبوده و هزینه زیادی در بر نخواهد داشت‫.‬ چرا دست به کار نمی شوید و تلفن قوطی کنسروی خود را نمی سازید‫.‬

.


 

فکر می کنید که بهترین اندازه صفحه نمایش یک تبلت چند اینچ است؟ 5‪.‬3 اینچ گلکسی نوت، ۷ اینچ گلکسی تب و کیندل فایر، یا صفحه ۱۰ اینچی آیپد؟ شرکت ViewSonic که به ساخت تلویزیون های صفحه لمسی و مانیتور مشهور است، به تازگی تبلیغی را منتشر کرده که خبر از معرفی نمونه اولیه سری Touch and Connect این شرکت می دهد. اولین محصول این سری هم یک تبلت ۲۲ اینچی است که فعلا تحت عنوان smart business tablet monitor شناخته می شود و نسخه 4‪.‬0 (بستنی حصیری) اندروید را بر روی خود دارد.

هرچند که صحبت هایی در خصوص عرضه نسخه ویندوز ۸ این ابزار چند لمسی غول پیکر هم شنیده می شود. علاوه بر این، قرار است این تبلت ۲۲ اینچی از سرویس محاسبات ابری جدیدی برخوردار شود. همچنین گفته می شود که به صورت هماهنگ با پروژکتورهای لیزری جدید این شرکت و بیلبورد های الکترونیک عمل خواهد کرد.

البته برای اطلاع از جزئیات بیشتر فنی و قیمت این تبلت عظیم الجثه باید تا ۱۶ خرداد و برگزاری نمایشگاه Computex در پایتخت تایوان صبر کنیم. تا آن موقع فرصت داریم به این موضوع فکر کنیم که این تبلت اصلا به دردمان می خورد؟ و چه کاربردهایی می تواند داشته باشد.

منبع: نارنجی
 
.


 

فکر می کنید اندروید در روز های اول چگونه بوده است و نسخه های اولیه یا Prototype آن چه ظاهری داشته اند؟ اصلا این سیستم عامل به چه شیوه ای تست می شده است؟ نگاهی به عکس بالا، پاسخ بسیاری از سوالات این چنینی است. این تصویر متعلق به یکی از اولین گوشی هایی است که نسخه آزمایشی اندروید در شرکت گوگل بر روی آنها تست می شده است. این گوشی که توسط تیم اندروید Google Sooner نامیده شده بوده، به تازگی در دسترس Steven Troughton-Smith یکی از توسعه دهندگان و برنامه نویسان این سیستم عامل قرار گرفته است.

ادامه مطلب همراه با تصاویر . . . . : : : : : : : : : : :

.

ادامه مطلب ...


ساغر زده ام ز جام باقر
بشکفته لبم به نام باقر
چشم همه روشن از جمالش
آمد به جهان امام باقر
ميلاد شكافنده ي دانش نبوي و وارث علم علوي، خجسته باد 

.


دو شنبه 1 خرداد 1391برچسب:, :: 23:6 ::  نويسنده : فناوری پیشرفته

محققان با استفاده از روبات‌هاي شناور مجهز به تلفن‌هاي همراه هوشمند، فناوري جديد كشف جريان آب را مورد آزمايش قرار دادند.

237.jpeg 

به گزارش سرويس علمي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محققان دانشگاه كاليفرنيا در پروژه شبكه حسگرهاي شناور (FSN) شبكه‌اي از حسگرهاي تلفن همراه را مورد آزمايش قرار دادند كه مي‌توانند داده‌هاي لحظه‌اي با وضوح تصويري بالا را از آب راهه‌هاي دشوار براي نقشه‌برداري تهيه كنند.

در فناوري جديد، جريان‌هاي آب توسط تلفن‌هاي همراه هوشمند مجهز به سيستم موقعيت‌ياب جهاني (GPS) مورد بررسي قرار گرفتند.

در اين آزمايش يكصد روبات شناور حامل تلفن همراه هوشمند مجهز به GPS در رودخانه ساكرامنتو رها شدند.

داده‌هاي جمع‌آوري شده توسط اين سيستم مي‌تواند در مناطقي با شبكه‌هاي پيچيده كانال آب بسيار حائز اهميت و حياتي باشد. اين سيستم انعطاف‌پذير همچنين مي‌تواند در مواقع اضطراري از جمله نشت نفت بداخل رودخانه‌ها نيز مورد استفاده قرار گيرد.

اين حسگرها را مي‌توان از اسك له، ساحل، توسط قايق يا حتي بالگرد در رودخانه‌ها و دريا رها كرد.

دانسفهان - زبان تاتی - بخش رامند - بخش شال - شهرداری - بخشدار - مهندس درزی پور - آزاد قزوین - فرهنگیان بخش رامند - معلمان شال - مدرسه- ابتدائی - راهنمایی - دبیرستان - درزی رامندی - رباتیک - ویندوز 8 - فناوری های پیشرفته - تلفن همراه - دانشگاه آزاد - جدیدترین - جک - طنز - فناوری اطلاعات گرایش شبکه - کاردانی - کارشاسی - ارشد - فوق لیسانس کنکور سراسری

.


 

در اواخر ماه جاری میلادی (۹ تا ۱۱ خرداد) کنفرانس AllThingsD با تهیه‌کنندگی دو ژورنالیست مشهور، والت ماسبرگ و کارا سویشر، دهمین سال برپایی خودش را جشن خواهد گرفت.

ما هم در نارنجی، بد ندیدیم که به شیوهٔ خودمان و با یک یادآوری نوستالژیک، به استقبال این رویداد سالانه و در نوع خود معتبر و خاص برویم.

کنفرانس پنجم AllThingsD یا همان D5 شاهد حضور بیل گیتس و استیو جابز بود. در آن مراسم بیشتر سوالات حول محور پیش بینی این دو غول تکنولوژی برای ۵ سال آینده بود... و حالا دقیقا ۵ سال از آن داستان می گذرد.

تا اینجا چهار قسمت از این مصاحبه به یاد ماندنی را مطالعه کردید. حال در ادامه، بخش پنجم و آخر از مصاحبه دو نفره کارا سویشر و والت ماسبرگ، با بیل گیتس و استیو جابز را که در سال 2007 انجام گرفت، خواهید خواند. هنوز که هنوز است از این مصاحبه به عنوان به یادماندنی‌ترین مصاحبه دنیای تکنولوژی یاد می‌شود. گفتگویی صمیمی که در آن نظرات این دو پیشگام صنعت کامپیوتر را نسبت به هم، تاریخچه صنعت، و آینده آن تا ۵ سال آینده (یعنی اکنون) خواهید خواند.

در ادامه مطلب را کلیک نمایید تا بخش پنجم (آخرین قسمت) این گفتگوی ۱۲۰ دقیقه‌ای را تقدیم‌تان کنیم.


 

 

.

ادامه مطلب ...


 

طبق اعلام سایت StatCounter که یک سرویس تجزیه و تحلیل وب (همچون گوگل آنالایتیک) است، کروم بالاخره موفق شده از مرز اینترنت اکسپلورر پا را فراتر نهاده و از نظر تعداد کاربران، رکورد دار شود. البته این آمار را به طور دقیق نمی توان یک آمار بین المللی دانست، زیرا رابط StatCounter در تهیه اطلاعات، سایت هایی هستند که از سرویس های آن استفاده می کنند و تمام وب سایت های دنیا را تحت پوشش قرار نمی دهند.

طبق آخرین آمار StatCounter ، کروم در هفته بیستم ۲۰۱۲ (۱۴ تا ۲۰ می) 32‪.‬76 درصد از سهم بازار مرورگرها را در اختیار دارد. در حالی که سهم اینترنت اکسپلورر در همین زمان 31‪.‬94 درصد است. طبق این آمار، فایرفاکس با 25‪.‬47 درصد در مقام سوم و سافاری با 7‪.‬08 درصد در جایگاه چهارم ایستاده است.

البته آمار سال گذشته StatCounter هم تا حد زیادی به واقعیت نزدیک بود و میزان کاربران مرورگر شماره یک دنیا (IE) را ۴۵ درصد نشان می داد. کروم هم که در سال گذشته طبق آمار StatCounter با ۲۰ درصد سهم جهانی در مقام سوم ایستاده بود، به نظر می رسد با یک خیز بلند سعی در تصاحب صندلی ریاست مرورگرهای جهان را دارد و البته تا حد زیادی هم موفق شده است.

حال باید منتظر اعلام نظر این دو شرکت رقیب و همچنین تیم های آماری مستقل باشیم تا ببینیم این صدر نشینی کروم تایید و تثبیت می شود، یا گوگل باید چند ماه بیشتر برای تصاحب این جایگاه تلاش کند. 

منبع: نارنجی

 

.


به نظر شما اسم این دستگاه را چه می توان گذاشت؟ کاملا شبیه یک پرینتر است. اما تفاوت اش در اینجا است که کاغذ های پرینت شده را در آن قرار می دهید و از طرف دیگر کاغذ سفید تحویل می گیرید!

 

مهندس های سازنده این دستگاه، راهی پیدا کرده اند که با استفاده از لیزر، جوهر را از روی کاغذها پاک کنند تا بتوان دوباره از آنها استفاده کرد. آنها از لیزر سبز برای این کار استفاده می کنند چرا که بیشترین توانایی را برای این کار دارد.

محقق های دانشگاه کمبریج از پالس های کوتاه لیزر برای پاک کردن کلمات و تصاویر از روی کاغذ استفاده کرده اند. لیزر در واقع جوهر روی کاغذ را بخار می کند. اما به گونه ای که آسیبی به خود کاغذ زده نمی شود.

آنها می گوید این امکان را می توان در آینده به پرینتر ها و دستگاه های فتوکپی اضافه کرد تا یک دکمه Unprint هم داشته باشند. این روش روی جوهر مدل های بسیار متنوعی از پرینترها و دستگاه های فتوکپی کار می کند و به راحتی قابل استفاده است.

تیم سازنده می گوید شرکت های مختلفی برای داشتن این فناوری به آنها مراجعه کرده اند تا اولین دستگاه Unprint دنیا را به بازار بفرستند.

اگر استفاده از این فناوری فراگیر بشود ممکن است صرفه جویی زیادی در مصرف کاغذ به وجود بیاید و جان هزاران درخت نجات پیدا کند. کافی است تصور کنید تمام جزوه هایی که بعد از امتحانات بلامصرف می مانند، تبدیل به کاغذ های سفید بشوند.

منبع: نارنجی

.


سه شنبه 26 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 1:12 ::  نويسنده : فناوری پیشرفته

پروژکتور روی تلفن همراه ایده ای است که سال ها است تبدیل به واقعیت شده اما هنوز آن را به صورت فراگیر روی تلفن ها نمی بینیم. چرا که واقعا کاربرد زیادی پیدا نکرده اند. اما شاید این ایده که از چشم حشرات الهام گرفته شده، بتواند در آینده ماجرا را تغییر بدهد.

 

پروژکتور روی تلفن همراه ایده ای است که سال ها است تبدیل به واقعیت شده اما هنوز آن را به صورت فراگیر روی تلفن ها نمی بینیم. چرا که واقعا کاربرد زیادی پیدا نکرده اند. اما شاید این ایده که از چشم حشرات الهام گرفته شده، بتواند در آینده ماجرا را تغییر بدهد.

ادامه مطلب را کلیک نمائید: : : : : : : : : :

.

ادامه مطلب ...


دو شنبه 25 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 1:28 ::  نويسنده : فناوری پیشرفته

محققان ژاپني روبات جاروبرقي طراحي كرده‌اند كه علاوه بر تميز كردن خانه و تصفيه هوا، قادر است به سه زبان خارجي صحبت كند!

138-13.jpg

به گزارش سرويس فناوري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، شايد در بين مدل‌هاي مختلف روبات جارو برقي، روبات Roomba‌ از لحاظ عملكرد پيشتاز باشد؛ اما در بازار داغ و پرطرفدار اين محصول، هر روز ابتكارات تازه‌اي خلق مي‌شوند.

محققان ژاپني در ابتكاري تازه قصد دارند با روبات Cocorobo‌ قلب‌ها را نيز فتح كنند! نام اين روبات از كلمه kokoro‌ (لغت ژاپني به معناي قلب) گرفته شده است.

ادامه مطلب را کلیک نمائید: : : : : : : : : ::  : : : : :

 

.

ادامه مطلب ...


 

تبریک و شاد باش روز تولد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر به همه ی بشریت

.


محققان مهندسي هوافضاي دانشگاه ايلينويز، روبات پرنده اي طراحي كردند كه قادر است به آرامي در يك اتاق پرواز كرده و سپس بر روي دست انسان فرود بيايد.

به گزارش سرويس فناوري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بر خلاف روش هاي سنتي براي الگوبرداري از حشرات در طراحي ميكرو وسايل نقليه پروازي (MAV)، محققان مهندسي هوافضا دانشگاه ايلينويز از شيوه پرواز پرندگان با قابليت بال زدن يا ثابت نگه داشتن بال به عنوان الگو براي طراحي روبات پرنده استفاده كردند.

ادامه مطلب را کلیک نمائید: : : : : : :: : :

 

.

ادامه مطلب ...


درباره وبلاگ


به وبلاگ فناوری های پیشرفته برای بشریت خوش آمدید. متشکرم از شما دوستان و عزیزان بخاطر بازدید از این وبلاگ
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
  ابتدا ما را با عنوان فناوری پیشرفته و آدرس roboiran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 23
بازدید ماه : 2787
بازدید کل : 62693
تعداد مطالب : 218
تعداد نظرات : 99
تعداد آنلاین : 1