روبو-مار Modsnake، عضو جدید باغ وحش ربات ها
 
فناوری های پیشرفته
Advanced Technolog
 
 
سه شنبه 27 تير 1391برچسب:, :: 18:36 ::  نويسنده : فناوری پیشرفته

ربات

پیش از این در نارنجیبا ربات های شبه حیوان زیادی از جمله ربات-ماهی،اختاپوس ایتالیایی ۱۳ میلیون دلاری،سگ-ربات سونیو چیتای آهنین آشنا شده اید. اما ربات جدیدی که به تازگی توسط تیم تحقیقاتی گروه بیو-روبوتیک دانشکده علوم کامپیوتر دانشگاه کارنگی ملون ساخته شده، از همه آنها ترسناک تر به نظر می رسد و وحشت وقوع قیام ماشین ها و ترمیناتور را بیشتر می کند.

در ویدیوی ادامه مطلب می بینید که این روبو-مار به راحتی خودش را به دور استوانه هایی با اندازه های مختلف می پیچد و همانند یک مار واقعی (و شاید بهتر) بالا می رود و حتی از دست فرد نگه دارنده لوله هم بالا رفته و تا هنگامی که از طریق کامپیوتر خاموش نشود، به حرکتش ادامه می دهد. فکر می کنید اگر روزی این ربات تصمیم بگیرد که از دستور کامپیوتر برای خاموش شدن سر باز زند، چه اتفاقی برای محقق بیچاره خواهد افتاد؟ به گمانم این تیم تحقیقاتی باید علاوه بر جعبه کمک های اولیه و کپسول آتش نشانی، یک اسلحه قوی هم در قفسه آزمایشگاه شان داشته باشند.

تیم تحقیقاتی دانشگاه کارنگی ملون، دلیل الگوبرداری از مارها برای ساخت این ربات را، آزادی عمل بسیار بالای بدن آنها می داند. این آزادی عمل درونی به روبو-مار اجازه می دهد در تمامی نقاطی که انسان ها یا دیگر ماشین های نجات رباتی نمی توانند وارد شوند، به راحتی راه خود را یافته و داخل شود. گفته می شود طرح اولیه این ربات به صورت مودولار و قطعه قطعه بوده که می تواند به راحتی سر هم شود. این حیوان رباتیک به دلیل ساختار ویژه خود، تقریبا با هیچ محدودیت حرکتی روبرو نیست و می تواند بخزد، از موانع صعود کرده و حتی شنا کند.

اگر هنوز تصور درستی از این ربات در ذهن ندارید، دو ویدیوی کوتاه ادامه مطلب را از دست ندهید. به نظر شما عاقبت این باغ وحش رباتیک دست ساز انسان چه خواهد بود؟ منبع: نارنجی

 

نظرات شما عزیزان:

صبا
ساعت12:10---2 مرداد 1391
خیلی جالب بود

بهنام
ساعت11:04---2 مرداد 1391
مطلب جالبی بود.. .............................

امیر رضا
ساعت21:19---31 تير 1391
خوب دیگه غم و غصه ای دیگه برای محیط زیست و حیات وحش نمی مونه !

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


به وبلاگ فناوری های پیشرفته برای بشریت خوش آمدید. متشکرم از شما دوستان و عزیزان بخاطر بازدید از این وبلاگ
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
  ابتدا ما را با عنوان فناوری پیشرفته و آدرس roboiran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 63
بازدید هفته : 80
بازدید ماه : 74
بازدید کل : 62774
تعداد مطالب : 218
تعداد نظرات : 99
تعداد آنلاین : 1