پرسش و پاسخ
 
فناوری های پیشرفته
Advanced Technolog
 
 
دو شنبه 2 مرداد 1391برچسب:, :: 11:48 ::  نويسنده : فناوری پیشرفته
پرسش و پاسخ
رضا ـ‌ تهران: من به امید یافتن دستورهاي شبکه در داس مثل ipconfig و ping کتاب داس مقدماتی و پیشرفته را بسختی تهیه کردم؛ اما دستورهاي شبکه تحت داس را ندارد. لطفا کتاب یا منبع کاملی در این خصوص معرفی کنید.

اين دستورها تحت محيط خط فرماني ويندوز است، نه داس. براي كسب اطلاعات بيشتر به‌جاي كتاب به وب‌سايت زير برويد:

http://www.cs.princeton.edu/courses/archive/spr05/cos126/cmd-prompt.html

 

احسان ـ تهران: من يك بازی دارم در شش سی‌دی. می‌خواستم آن را نصب کنم، ولي نمی‌دانم چطور فایل سیستم (File System) سی‌دی از CDFS به RAW تغییر پیدا کرد. حالا سی‌دی را به صورت خالی نشان می‌دهد. لطفا بگوييد چگونه مي‌توانم آن را به حالت اول برگردانم؟

اين مساله وقتي پيش مي‌آيد كه ويندوز قادر به تشخيص فايل‌سيستم سي‌دي‌رام نباشد و آن را به‌صورت خام (RAW) تشخيص مي‌دهد. به آدرس‌هاي زير برويد و نرم‌افزارهاي ذكر شده را نصب و امتحان كنيد. اميدواريم اطلاعات‌تان برگردد. در صورتي كه تنها با اين سي‌دي‌ها مشكل نداريد و همه سي‌دي‌ها به همين صورت است، بهتر است ويندوز خود را مجدد نصب و از صحت سي‌دي‌رام خود اطمينان حاصل كنيد.

http://homepages.ihug.com.au/~roadkil/

http://www.sover.net/~wysiwygx/WinUtils4.html

http://www.alwaysfreeware.co.uk/diskutils.html

 

شایان ـ بروجرد : باسلام. آیا وقتی برنامه‌ای را از قسمت Programs and Features واقع در
Uninstall

Control Panel حذف می‌کنیم به طور کامل حذف می‌شود؟

خير، بيشتر برنامه‌هاي ويندوزي فايل‌هايي جانبي دارد كه آنها را معمولا در مسير APPDATA و همچنين WindowsTemp قرار مي‌دهد. براي اين‌كه يك نرم‌افزار را به‌طور كامل ريشه‌كن كنيد، بهتر است از CCleaner استفاده كنيد.

http://www.piriform.com/CCLEANER

 

رسول ـ ساوه: سوالم این است که چگونه می‌توان در explorer ویندوز 7 ، قسمت pane را که در سمت چپ پنجره‌های باز شده وجود دارد از رنگ سفید به رنگ‌های دیگر تغییر داد که همانند xp رنگی باشد؟

براي اين كار مي‌توانيد از برنامه زير استفاده كنيد. اطلاعات در مورد شيوه استفاده از اين نرم‌افزار در همين لينك موجود است.

http://www.door2windows.com/windows-7-task-pane-changer-change-windows-7-task-pane-with-one-click/

 

احسان هاشمی چالشتری: می‌خواستم بپرسم بهترین محیطی که در آن می‌توانیم کدآژاکس بنویسیم، چيست؟

معمولا «بهترين» نرم‌افزار همان است كه كار با آن برايتان راحت است. براي نوشتن كد آژاكس، بهتر است اديتوري را انتخاب كنيد كه با زبان برنامه‌نويسي سمت سرور هم بخوبي كار كند و به گرفتن Alt+Tabهاي فراوان مجبور نشويد. به‌عنوان مثال، اديتور eclipse و كلا اديتورهاي مشتق‌شده از آن براي برنامه‌نويسي تحت وب اوپن‌سورس و همچنين اديتور ويژوال استوديو براي نوشتن برنامه‌هاي تحت وب دات‌نت مفيد هستند. همچنين افزونه‌هاي ويرايش سورس در مرورگرها را هم نصب كنيد كه بتوانيد به‌صورت لحظه‌اي كد را در صفحه ويرايش و نتيجه را مشاهده كنيد.

 

امین ـ ماکو: چطور مي‌شود در ویندوز 7

DirectX10 را غیرفعال و از DX9 استفاده كرد؟ چون بعضی بازی‌ها تنظیم انتخاب دايركت‌اكس ندارد به همین دلیل به صورت خودكار از DX10 استفاده می‌کنند كه با افت فریم مواجه می‌شوم. لطفا راهنمايي‌ام کنید.

امكان حذف دايركت اكس 10 در ويندوز 7 وجود ندارد، اما از آنجا كه بسياري از فايل‌ها پيش از اين ويندوز طراحي شده ‌است، همان‌طور كه خودتان اشاره كرده‌ايد، به فايل‌هايي از DX9 نياز دارد. اگر مشغول بازي‌هاي مدرن امروزي هستيد و افت فريم داريد، احتمالا سخت‌افزارتان ديگر كشش كافي ندارد. توصيه مي‌شود در صورتي كه پيغام خطايي دريافت نكرده‌ايد، سراغ نصب DXهاي پايين‌تر نرويد. اما به هرحال براي نصب دايركت اكس 9 در ويندوز 7 مي‌توانيد از طريق نشاني زير اقدام كنيد:

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=2DA43D38-DB71-4C1B-BC6A-9B6652CD92A3&displaylang=en

منبع: کلیک جام جم


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


به وبلاگ فناوری های پیشرفته برای بشریت خوش آمدید. متشکرم از شما دوستان و عزیزان بخاطر بازدید از این وبلاگ
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
  ابتدا ما را با عنوان فناوری پیشرفته و آدرس roboiran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 204
بازدید دیروز : 63
بازدید هفته : 273
بازدید ماه : 267
بازدید کل : 62967
تعداد مطالب : 218
تعداد نظرات : 99
تعداد آنلاین : 1