هفتمین دوره مسابقات و چهارمین دوره سمپوزیوم ربوکاپ آزاد ایران برگزار می شود
 
فناوری های پیشرفته
Advanced Technolog
 
 

  . . . .رئیس کمیته ملی ربوکاپ ایران از حضور تیم منتخب ملی پوشان در این دوره از رقابت ها خبر داد و یادآور شد: در حاشیه هفتمین دوره مسابقات روبوکاپ آزاد ایران تیم منتخب از ملی پوشان فوتبال ایران در مسابقه ای نمایشی با تیم ربات های فوتبالیست سایز متوسط رقابت می کنند. این مسابقه نمایشی در راستای جام جهانی روباتها در سال 2050 است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین درباره تسهیلات درنظر گرفته شده برای نفرات برتر مسابقات اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی برای تیم های اول مسابقات ربوکاپ آزاد ایران امکان ادامه تحصیل بدون کنکور را فراهم کرده است.
موسی خانی ادامه داد: پذیرش تیم های دانش آموزی ایران در مسابقات جهانی ربوکاپ 2012 که در مکزیک برگزار می شود، منوط به موفقیت در مسابقات آزاد ایران است.
موسی خانی در خصوص نحوه تامین قطعات مورد نیاز برای طراحی ربات ها، توضیح داد: با مساعدت رهبر معظم انقلاب اسلامی، قانونی تصویب شده که براساس آن ورود قطعات مورد نیاز از ثبت سفارش بی نیاز شده است از این رو مشکل چندانی برای دسترسی و وارد کردن قطعات مورد نیاز در سطح تحقیقاتی و محدود وجود ندارد.
 وی مساله اصلی در طراحی ربات های را تامین هزینه ها ذکر و ابراز امیدواری کرد که با حمایت واحدهای صنعتی از تیم ها این مشکل برطرف شود.
رئیس کمیته ملی ربوکاپ ایران با بیان اینکه چهارمین سمپوزیوم بین المللی ربوکاپ آزاد ایران هم هم زمان با مسابقات ربوکاپ برگزار می شود، گفت: حدود 48 مقاله به دبیرخانه سمپوزیوم ارسال شد که از این تعداد 17 مقاله پذیرفته شد که از این تعداد 4  مقاله خارجی است.
 

مسابقات بين‌المللي ربوكاپ آزاد ايران (Iranopen) كه به همت دانشگاه آزاد اسلامي قزوين و معاونت پژوهشي اين دانشگاه و كميته ملي ربوكاپ برگزار مي‌شود يكي از انگشت شمار مسابقات معتبر بين‌المللي ربوكاپ است. هفتمين دوره اين مسابقات و چهارمين دوره سمپوزيوم ربوكاپ آزاد ايران طي روزهاي 16 تا 19 فروردين ماه سال آينده با رقابت 359 تيم از 14 كشور جهان در محل دائمي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي تهران برگزار مي‌شود.
وي با اشاره به استقبال فزاينده تيم‌هاي داخلي و خارجي از اين مسابقات طي هفت سال برگزاري آن تصريح كرد: به منظور استفاده از فرصت اين مسابقات براي گسترش دانش كاربردي و مهم رباتيك در بين دانش آموزان و دانشجويان كشور، تورهاي دانش آموزي ويژه‌اي براي بازديد از نمايشگاه تدارك ديده شده و هم چنين از مراكز تحقيقاتي مختلف دعوت شده كه از مسابقات و توانمندي‌هاي تيم‌هاي ايراني ديدن كنند.
 رييس كميته ملي ربوكاپ تصريح كرد: با مساعدت حاميان مالي مسابقات، رقابت‌هايي در موضوع عكس و فيلم ربوكاپ طراحي شده است. تجليل از بزرگان دانش رباتيك كشور از ديگر برنامه‌هاي ربوكاپ آزاد ايران است.
رييس كميته ملي ربوكاپ ايران در ادامه با ابراز خرسندي از تاثير اين مسابقات در گرايش فزاينده مدارس به حوزه رباتيك گفت: تنها در مدارس تهران، بيش از 770 انجمن رباتيك تشكيل شده و اخيرا در نمايشگاهي در تهران شاهد فعاليت بيش از 40 گروه رباتيك در يك مدرسه بودم كه چنين روندي بسيار اميدبخش است. با توجه به ضرورت توجه پايه‌يي به رباتيك پيشنهاد اوليه تاسيس مدرسه رباتيك را به آموزش و پرورش ارائه كرده ايم تا آموزش رباتيك را كه در حال حاضر از سطح دوره كارشناسي انجام مي‌شود از مقاطع پايين تر آغاز كنيم.
موسي خاني در پايان با تاكيد بر ادامه پيگيري‌ها براي كسب ميزباني مسابقات جهاني ربوكاپ در خصوص برنامه هاي كميته ملي ربوكاپ براي افزودن ليگ‌هاي جديد به ربوكاپ آزاد ايران گفت: ليگ‌هاي جديد طبق مقررات فدراسيون جهاني ربوكاپ يا براساس نيازهاي كشور طراحي مي‌شوند كه هماهنگي‌هايي با سازمان‌هاي مسوول در زمينه مين زدايي و دستگاه‌هايي مثل وزارت نفت و وزارت دفاع انجام داده‌ايم كه براساس نياز آنها ليگ‌هاي تخصصي جديد راه‌اندازي كنيم.

(دانشگاه آزاد اسلامی قزوین )


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


به وبلاگ فناوری های پیشرفته برای بشریت خوش آمدید. متشکرم از شما دوستان و عزیزان بخاطر بازدید از این وبلاگ
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
  ابتدا ما را با عنوان فناوری پیشرفته و آدرس roboiran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 186
بازدید دیروز : 63
بازدید هفته : 255
بازدید ماه : 249
بازدید کل : 62949
تعداد مطالب : 218
تعداد نظرات : 99
تعداد آنلاین : 1