یوزپلنگ روباتیک رکورد شکست
 
فناوری های پیشرفته
Advanced Technolog
 
 
چهار شنبه 16 فروردين 1391برچسب:, :: 18:10 ::  نويسنده : فناوری پیشرفته

 

یوزپلنگ روباتیک رکورد شکست

آژانس پروژه های تحقیقاتی دفاعی پیشرفته آمریکا ادعا کرد یوزپلنگ روبایتک که "چیتا" نام دارد توانسته رکورد دویدن روباتهای پادار را بشکند.

به گزارش مهر، شرکت تحقیقاتی دارپا در حدود یک سال پیش تنها طرحی از روباتی به نام "چیتا" را منتشر کرد که بسیاری آن را در حد طرحی خیالی و غیر عملی تصور کردند، امروز این روبات از مرز طرح کاغذی بسیار فراتر رفته و توانسته رکورد سرعت دویدن روباتها روی زمین را بشکند.

 


 


محققان دارپا برای آزمایش روی این روبات آن را بر روی تردمیل قرار داده و سرعت دوی او را محاسبه کردند، در نتیجه این آزمایش چیتا توانست رکوردی جدید را برای دویدن بر روی زمین در میان روباتهای پادار به ثبت رسانده و به سرعت 29 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

دارپا تا کنون اعلام نکرده که هدفش از ساخت این روبات پر سرعت چیست و این روبات چه کاربردهای نظامی می تواند داشته باشد، اما چنین سرعتی برای یک روبات می تواند کارایی های فراوانی در پی داشته باشد. چیتاهای واقعی می توانند با سرعت 112 کیلومتر بر ساعت بدوند.

بر اساس گزارش پاپ ساینس، دارپا قصد دارد در سال 2012 روبات چیتای خود را از آزمایشگاه خارج کرده و قدرت دویدن این روبات پرسرعت را به نمایش عمومی بگذارد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


به وبلاگ فناوری های پیشرفته برای بشریت خوش آمدید. متشکرم از شما دوستان و عزیزان بخاطر بازدید از این وبلاگ
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
  ابتدا ما را با عنوان فناوری پیشرفته و آدرس roboiran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 206
بازدید دیروز : 63
بازدید هفته : 275
بازدید ماه : 269
بازدید کل : 62969
تعداد مطالب : 218
تعداد نظرات : 99
تعداد آنلاین : 1